1. HANDELSBETINGELSER
PetsPerfect ApS (hjemmeside url addresse: https://petsperfect.dk) værdsætter vores kunder og deres tillid. Vi er et dansk firma, som sælger dyreartikler på nettet og i fysisk butik. Læs og acceptér venligst disse handelsbetingelser.
2. BETALING
BETALINGSMIDLER
PetsPerfect ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
PetsPerfect bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
3. FORSENDELSE & LEVERING
TRANSPORTØRER
Vi afsender bestillinger med eksterne transportører, primært Postnord ved pakker, og vognmand ved store eller tunge ting. Vi har derfor ingen indflydelse på leveringstidspunktet, da dette afhænger af transportøren og deres ruteplanlægning. Dette gør at vi ikke kan tilbyde levering indenfor bestemte tidsrum, og chaufføren ringer ikke for at aftale noget.
Ønskes varerne stillet for modtagers egen risiko på adressen, angives dette kort og præcist under bemærkninger til ordren. F.eks: Må stilles i garagen, eller bare: Må stilles på adressen, så vil chaufføren finde det bedste sted efter forholdene. Bemærk venligst at Postnord ikke er forpligtet til at stille pakker på adressen, hvis modtager ikke har indgået en aftale om modtagerflex med dem.
Så selvom vi skriver at de må stille pakken, er det ikke sikkert, at det sker, hvis ikke der er modtagerflex på adressen, derfor er det ikke vores ansvar, hvis pakken skal afhentes på posthuset eller efterfølgende sendes retur. Letfordærvelige varer som f.eks. frostfoder, sendes på købers egen risiko, og vi kan ikke stilles til ansvar for forsinkelser eller lignende under transporten, som ødelægger varen.
Vi sender den førstkommende hverdag efter at du har bestilt / betalt dine varer, såfremt vi har dem på lager. Ellers får du besked pr. mail.
Post Nord - Direkte til din dør, hvis ingen er hjemme, bliver forsendelsen leveret til nærmeste posthus.
Vi opfordrer til at du kontrollerer dine varer grundigt ved modtagelsen. Hvis der er noget galt med varen, bedes du reklamere hurtigst muligt til os. (Inden 14 dage)
PAKKER & STØRRELSER
Pakker over 115 cm i længden og/eller over 60 x 60 cm eller ikke kan maskinsorteres, tillægges Special Handling tillægget på 30,00 kr. Pakker hvor en af siderne overstiger 175 cm, tillægges Oversize 175 cm tillægget på 80,00 kr Ift. Færøerne, Island og Grønland vil der komme et Ø-tillæg i fragtomkostningerne.
DANMARK
Kg |
Til pakkeshop |
Til hjemmeadressen |
0-4,5 |
39 DKK |
59 DKK |
5-9,5 |
39 DKK |
69 DKK |
10-19,5 |
49 DKK |
99 DKK |
20-34,5 |
- |
129 DKK |
Bemærk: Bestilles der flere fragtpligtige varer, som enkeltvis vejer under 30 kg, kan det være en fordel at bestille dem på flere ordrer, for at spare fragt, da shoppen ikke kan skelne i mellem om vægten kan deles og sendes som pakkepost, eller det skal sendes som pallegods.
OBS! Gratis fragt til pakkeshop når man køber for over 399 DKK.*
* Gælder IKKE køb, der vejer over 19,9kg.
4. REKLAMATIONSRET
KØBELOVEN
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
PetsPerfect vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, såfremt der er en gyldig grund til at gøre brug af reklamationsretten.
Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
PetsPerfect ApS
Kliplev Erhvervspark 38
6200 Aabenraa
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
5. REFUSION
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Send oplysningerne pr. mail her mail@petsperfect.dk
6. FORTRYDELSESRET & RETURNERING
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde, og pakken skal sendes direkte til vores adresse, og ikke til en pakkeshop.
Adresse:
PetsPerfect ApS
Kliplev Erhvervspark 38
6200 Aabenraa
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@petsperfect.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
FORTRYDELSESFORMULAR
Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her
VARENS STAND
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
7. PERSONDATAPOLITIK
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til PostNord for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos PetsPerfect ApS og opbevares, hvis du giver lov, til du melder dig ud af kundeklubben igen, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på petsperfect.dk er PetsPerfect ApS.
Som registreret hos PetsPerfect ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: mail@petsperfect.dk
Du kan læse meget mere om vores privatlivspolitik her Privatlivspolitik
8. ANNULLERING AF ORDRE
Hvis du har benyttet et Mastercard, Visa Electron eller et andet debetkort på den annullerede ordre, kan pengene være reserveret på din konto i løbende måned +30 dage, selvom købet er ophævet.
Det er ikke petsperfect.dk, der har reserveret pengene, men din bank, der har sat pengene til side på din konto jf. betingelserne for kortet.
9. KLAGEMULIGHEDER
Skulle du imod al forventning, have en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: mail@petsperfect.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret 14.08.2024