1. HANDELSBETINGELSER
PetsPerfect ApS (hjemmeside url addresse: https://petsperfect.dk) værdsætter vores kunder og deres tillid. Vi er et dansk firma, som sælger dyreartikler på nettet og i fysisk butik. Læs og acceptér venligst disse handelsbetingelser.
Generelle oplysninger:
Petsperfect ApS
CVR: 41381353
Kliplev Erhvervspark 38, 6200 Aabenraa
mail@petsperfect.dk
74676774
2. BETALING
BETALINGSMIDLER
PetsPerfect ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
PetsPerfect bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
3. FORSENDELSE & LEVERING
TRANSPORTØRER
Vi afsender bestillinger med eksterne transportører, primært Postnord ved pakker, og vognmand ved store eller tunge ting.
Ønskes varerne stillet for modtagers egen risiko på adressen, angives dette kort og præcist under bemærkninger til ordren. F.eks: Må stilles i garagen, eller bare: Må stilles på adressen, så vil chaufføren finde det bedste sted efter forholdene. Bemærk venligst at Postnord ikke er forpligtet til at stille pakker på adressen, hvis modtager ikke har indgået en aftale om modtagerflex med dem.
Så selvom vi skriver at de må stille pakken, er det ikke sikkert, at det sker, hvis ikke der er modtagerflex på adressen, derfor er det ikke vores ansvar, hvis pakken skal afhentes på posthuset eller efterfølgende sendes retur.
Vi sender den førstkommende hverdag efter at du har bestilt. Ellers får du besked pr. mail.
Post Nord - Direkte til din dør, hvis ingen er hjemme, bliver forsendelsen leveret til nærmeste posthus.
Vi opfordrer til at du kontrollerer dine varer grundigt ved modtagelsen. Hvis der er noget galt med varen, bedes du reklamere hurtigst muligt til os. (Inden 14 dage)
PAKKER & STØRRELSER
Pakker over 115 cm i længden og/eller over 60 x 60 cm eller ikke kan maskinsorteres, tillægges Special Handling tillægget på 30,00 kr. Pakker hvor en af siderne overstiger 175 cm, tillægges Oversize 175 cm tillægget på 80,00 kr Ift. Færøerne, Island og Grønland vil der komme et Ø-tillæg i fragtomkostningerne.
DANMARK
|
Kg |
Til pakkeshop |
Til hjemmeadressen |
|
0-4,5 |
39 DKK |
59 DKK |
|
5-9,5 |
39 DKK |
69 DKK |
|
10-19,5 |
39 DKK |
99 DKK |
|
20-34,5 |
- |
129 DKK |
Bemærk: Bestilles der flere fragtpligtige varer, som enkeltvis vejer under 30 kg, kan det være en fordel at bestille dem på flere ordrer, for at spare fragt, da shoppen ikke kan skelne i mellem om vægten kan deles og sendes som pakkepost, eller det skal sendes som pallegods.
OBS! Gratis fragt til pakkeshop når man køber for over 499 DKK.*
* Gælder IKKE køb, der vejer over 19,9kg.
4. REKLAMATIONSRET
KØBELOVEN
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
PetsPerfect vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, såfremt der er en gyldig grund til at gøre brug af reklamationsretten.
Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
PetsPerfect ApS
Kliplev Erhvervspark 38
6200 Aabenraa
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
5. REFUSION
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Send oplysningerne pr. mail her mail@petsperfect.dk
6. FORTRYDELSESRET & RETURNERING
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde, og pakken skal sendes direkte til vores adresse, og ikke til en pakkeshop.
Adresse:
PetsPerfect ApS
Kliplev Erhvervspark 38
6200 Aabenraa
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelse og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer over 35 kg
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 200 kr.
Meddelelsen kan gives pr. mail på info@petsperfect.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
FORTRYDELSESFORMULAR
Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her
VARENS STAND
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
7. PERSONDATAPOLITIK
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til PostNord for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos PetsPerfect ApS og opbevares, hvis du giver lov, til du melder dig ud af kundeklubben igen, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på petsperfect.dk er PetsPerfect ApS.
Som registreret hos PetsPerfect ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: mail@petsperfect.dk
Du kan læse meget mere om vores privatlivspolitik her Privatlivspolitik
8. ANNULLERING AF ORDRE
Hvis du har benyttet et Mastercard, Visa Electron eller et andet debetkort på den annullerede ordre, kan pengene være reserveret på din konto i løbende måned +30 dage, selvom købet er ophævet.
Det er ikke petsperfect.dk, der har reserveret pengene, men din bank, der har sat pengene til side på din konto jf. betingelserne for kortet.
9. KLAGEMULIGHEDER
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte mail@petsperfect.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her
Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
PetsPerfect.dk
Kliplev Erhvervspark 38
6200 Aabenraa
e-mail: mail@petsperfect.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret 03.12.2026